CURRICULUM

Activitatile instructiv- educative se desfasoara dupa programa scolara eleborata de MECTS, folosind Metode si Tehnici moderne de invatare si evaluare.

Astfel:

  • La grupele mici abordam invatarea prin cooperare . Copiii lucreaza impreuna, uneori in pereche, alteori in grupuri mici, tocmai pentru ca, la inceput, ei au nevoie unii de altii pentru a duce la bun sfarsit sarcina grupului. Se  incurajeaza unul pe altul si, in final, rezultatul este comunicat intregului grup. Prin aceasta metoda, copiii sunt apreciati in totalitate, fara a se crea diferente.

  • La grupele mari folosim, ca metoda de lucru, invatarea activa, ce dezvolta gandirea creativa si responsabilitatea fiecarui copil  individual.

In acest caz, rolul educatoarei se schimba, ea formuleaza probleme, sugereaza rezolvari si asculta parerile copiilor, dar niciodata nu impune un punct de vedere. Tehnici de lucru folosite la aceasta metoda: “ sa dezlegam misterul”, “ convingeti auditorul”, “ ping-pong-ul verbal”, “interviul” etc.

ACTIVITATILE se desfasoara alternativ in limba engleza si romana.  


  • Metode si tehnici de lucru, obiective urmarite in desfasurarea activitatilor


Educarea limbajului

In vederea formarii capacitatii de comunicare la scolarii mici, cadrul didactic are in vedere urmatoarele obiective:

  • sporirea expresivitatii limbajului prin epitete si comparatii;

  • trecerea de la limbajul interior la cel exterior prin stimularea dialogului dintre copii sau al acestora cu educatoarea;

  • dezvoltarea capacitatii de pronuntie corecta in oglinda

  • dezvoltarea unei exprimari corecte din punct de vedere gramatical si sintactic;

  • dezvoltarea vocabularului - a numarului de cuvinte utilizate in vorbire;


Metode de stimulare a limbajului:

  • teatrul de papusi. Se poate interpreta orice poveste cunoscuta. Educatoarea foloseste un CD pe care este expusa povestea si papusi pe care le manevreaza pe masura ce se deruleaza povestea;

  • repovestirea de catre copii a unei povesti cunoscute;

  • lectura dupa imagini. Copiii analizeaza cu ajutorul educatoarei o imagine, un tablou, invatand sa puna intrebari, sa raspunda la ele, sa se exprime corect;

  • memorizarea -exerseaza si dezvolta memoria, imaginatia si gandirea, precum si vorbirea expresiva;

C:\Users\Compaq\Desktop\poze octombrie 2012\DCIM\113CANON\IMG_1360.JPGC:\Users\Compaq\Desktop\poze octombrie 2012\DCIM\113CANON\IMG_1362.JPG


Activitatile matematice

Ce invata copilul in aceste activitati?

  • sa inteleaga relatiile spatiale, sa plaseze diferite obiecte in spatiu ori sa se plaseze pe el insusi in functie de un reper dat;

  • sa perceapa desfasurarea unor evenimente temporale in raport cu propriile activitati;

  • sa realizeze clasificari de obiecte dupa diferite criterii

  • sa realizeze serieri de obiecte dupa diferite criterii;

  • sa stabileasca relatii intre obiecte si grupuri de obiecte dupa diferite criterii realizand comparatii;

  • sa construiasca diferite structuri dupa un model dat;sa numere de la 1 la 10;

  • sa plaseze o cifra in interiorul sirului crescator sau descrescator;

  • sa identifice pozitia unui obiect intr-un sir utilizand numerarul ordinal;

  • sa recunoasca, sa denumeasca sa construiasca si sa utilizeze formele geometrice;

  • sa masoare lungimi, inaltimi, latimi utilizand unitati de masura nestandardizate;

  • sa masoare greutatea obiectelor;

  • sa masoare timpul;  sa compuna probleme simple implicand adunarea si scaderea;

  • sa inteleaga valoarea unui obiect cu ajutorul banilor;


C:\Users\Compaq\Desktop\poze octombrie 2012\DCIM\113CANON\IMG_1366.JPGC:\Users\Compaq\Desktop\poze octombrie 2012\DCIM\111CANON\IMG_1154.JPG

C:\Users\Compaq\Desktop\poze octombrie 2012\DCIM\111CANON\IMG_1158.JPG C:\Users\Compaq\Desktop\poze octombrie 2012\DCIM\111CANON\IMG_1167.JPG

Cunoasterea mediului

Obiective urmarite:

  • cunoasterea unor elemente ale lumii inconjuratoare (corpul uman, plante, animale, obiecte);

  • recunoasterea unor schimbari si transformari din mediu;

  • explorarea si descrierea verbala sau grafica a unor obiecte, fenomene, procese din mediul inconjurator folosind surse de informare diverse;

  • cunoasterea unor elemente ale mediului social si cultural;

  • cunoasterea existentei corpurilor ceresti, a vehiculelor cosmice.


C:\Users\Compaq\Desktop\poze octombrie 2012\DCIM\115CANON\IMG_1513.JPG C:\Users\Compaq\Desktop\poze alunis toate\121NIKON\DSCN4638.JPG

C:\Users\Compaq\Desktop\poze alunis toate\121NIKON\DSCN4623.JPG C:\Users\Compaq\Desktop\poze octombrie 2012\DCIM\111CANON\IMG_1181.JPG

Educatie pentru societate

In cadrul acestei activitati sunt urmarite urmatoarele categorii de obiective:

  • cunoasterea si respectarea normelor necesare integrarii in viata sociala, precum si reguli de securitate personala;

  • adaptarea comportamentului propriu la regulile grupului in care traieste (familie, gradinita)

  • sa traiasca in relatiile cu cei din jur stari afective pozitive, sa manifeste prietenie, toleranta, armonie, concomitent cu invatarea autocontrolului;


C:\Users\Compaq\Desktop\poze octombrie 2012\DCIM\113CANON\IMG_1376.JPG C:\Users\Compaq\Desktop\poze octombrie 2012\DCIM\112CANON\IMG_1209.JPG

Educatie muzicala

In cadrul acestei activitati sunt vizate urmatoarele obiective:

  • sa recunoasca si sa identifice melodii vocale si instrumentale;

  • sa faca recunoasteri melodice pe text;

  • sa continue melodia inceputa si sa o completeze;

  • sa exprime starea de spirit pe care io creeaza o melodie;

  • sa-si exprime motivat preferinta muzicala;

  • sa exprime si sa respecte regulile unei cantari corecte;

  • sa cunoasca simbolistica unui cantec.

Educatie artistico-plastica

Obiective:

  • sa respecte pozitia corecta a corpului fata de suportul de lucru pentru o buna coordonare oculo-motorie;

  • sa utilizeze corect instrumentele de lucru;

  • sa traseze linii in duct continuu, in diferie pozitii pentru a reda imaginea unor obiecte;

  • sa completeze siluete desenate de catre cadru didactic

  • sa aplice culoarea pe suprafete date libere;

  • sa obtina efecte plastice prin combinarea culorilor sau a altor tehnici invatate;

  • sa modeleze prin miscari translatorii, circulatorii, de adancire, de aplatizare.


C:\Users\Compaq\Desktop\poze alunis toate\120NIKON\DSCN4333.JPGC:\Users\Compaq\Desktop\poze alunis toate\120NIKON\DSCN4433.JPG

C:\Users\Compaq\Desktop\poze alunis toate\120NIKON\DSCN4437.JPGC:\Users\Compaq\Desktop\poze alunis toate\121NIKON\DSCN4508.JPG

Activitati practice

Obiective urmarite:

  • sa cunoasca si sa utilizeze unelte simple de lucru;

  • sa sesizeze modificarile materialelor in urma prelucrarii lor;

  • sa identifice , sa proiecteze si sa gaseasca solutii pentru realizarea temelor propuse;

  • sa efectueze operatii simple de lucru cu materiale din natura si sintetice;

  • sa fie capabil sa realizeze lucrari practice inspirate in natura si viata cotidiana, valorificand deprinderile de lucru insusite;

C:\Users\Compaq\Desktop\poze octombrie 2012\DCIM\112CANON\IMG_1281.JPGC:\Users\Compaq\Desktop\poze octombrie 2012\DCIM\107CANON\IMG_0796.JPG

Educatie fizica

Obiective generale:

  • intarirea sanatatii, fortificarea, calirea organismului, stimularea motricitatii generale;

  • favorizarea dezvoltarii fizice armonioase: formarea tinutei corporale corecte, invatarea schemei corporale si posibilitatile motrice ale segmentelor corpului;

  • dezvoltarea unor calitati motrice: viteza, indemanare, forta, rezistenta;

  • formarea deprinderilor motrice de baza;

  • educarea componentelor spatio-temporale si a capacitatii de orientare in spatiu;

  • formarea si educarea unor trasaturi pozitive de caracter si vointa, a cinstei, corectitudinii, a perseverentei, curajului, initiativei in actiune si competitivitatii;

  • insusirea unor cunostinte si formarea unor deprinderi de igiena personala si colectiva.



C:\Users\Compaq\Desktop\poze octombrie 2012\DCIM\112CANON\IMG_1266.JPG C:\Users\Compaq\Desktop\poze octombrie 2012\DCIM\112CANON\IMG_1269.JPG

C:\Users\Compaq\Desktop\poze octombrie 2012\DCIM\109CANON\IMG_0909.JPGC:\Users\Compaq\Desktop\poze octombrie 2012\DCIM\109CANON\IMG_0936.JPG


 

 

NjY5MmUwN